Renault Scenic Club
Nowy użytkownik
Witam!
Posiadam Renault Scenic FL z 99r. z silnikiem 1.9dTi F9Q. I mam z nim taki problem, że jak np. z nocy odpalam auto, to trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem by odpaliła. Jak już jeździ i wsiadam do niej po godzinie przerwy od jazdy itp. to pali bez problemu, ale jak np. odpalam po 4 godzinach to znów trzeba autem dłużej kręcić. Krótko o aucie: kupione z zatartym silnikiem, silnik wymieniłem na inny, przełożyłem, na diagnostyce nie byłem, wszystko ładnie pięknie chodzi - tzn. turbo, świece, rozrusznik etc. Dodam tylko, że jak mój kolega miał w Megane taki problem to była wina filtra paliwa - ja filtr wymieniłem na nowy, na dodatek dałem zawór zwrotny pomiędzy pompką paliwa a pompą wtryskową, jednak to też nie pomogło. Już do niej sił nie mam. Proszę o pomoc i cenne wskazówki odnośnie tego problemu.
Pozdrawiam
Offline
Witam!!
Na moje oko wygląda na świece. Sprawdź dokładnie czy na pewno wszystkie świece grzeją. Druga opcja to może masz jakąś drobna nieszczelność na przewodach i paliwo się cofa. Jeżeli masz taką pompkę do odpowietrzania to może spróbuj jak auto jest zimne podpompować kilka razy i wtedy spróbować odpalić. Daj znać czy to pomogło.
Pozdro
Ostatnio edytowany przez luiss (2010-09-06 18:38:54)
Offline
Nowy użytkownik
Chwile siedziałem przy tym aucie i tak: mimo, iż ręcznie podpompuję paliwo to nie ma różnicy, świece są ok. Zakupiłem tylko nowy akumulator do niej i przyznam, że jakby troszkę szybciej odpalała niż przedtem, ale to nie jest to jak porównam np. do toledo tdi
Offline
Nowy użytkownik
Ale gdyby świece były nie tak to silnik przecież na początku pracowałby nie równo prawda? A mi silnik po odpaleniu chodzi bardzo dobrze.
Offline
Nowy użytkownik
Witam wszystkich dopiero sie zarejestrowałem . Mam ten sam problem z odpalaniem mego scenica , ale kolega który pracuje w serwisie mówił mi ,że to jest czójnik sterowania powietrza gdy jest padnięty to sygnał idzie do komputera że silnik jest ciepły i zmniejsza dawkowanie przy rozruchem . W poniedziałek jade wymienić ten czujnik , koszt tego czyjnika to 40 pln pozdrawiam
Offline
Witam kolegów,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Scenica 1.9 DTI z 2000r.
Nie grzeją mi świece żarowe,pojechałem do warsztatu,komputer pokazał padnięty stycznik świec żarowych.Kupiłem drugi stycznik i dalej nie grzeją.
Zacząłem szukać sam i okazało się,że do stycznika nie dochodzi prąd (+) bardzo gruby przewód ale nie wiem skąd on wychodzi.
Może ktoś mi podpowie?
Pozdrawiam Marek
Offline
Użytkownik
posiadam scenica 1,9 dt z 1997 i miałam problem z odpalaniem przy mrozach, jak jest +5 stopni tez czasem grymasi, ale jednak pali, w mrozy pomagalo 3-krotne rozgrzanie swiec, teraz odpalam go z odrobiną gazu, na serwisie facet sugeruje nieszczelnosc przewodow, i oczywisie wtryski, wlałam jej miksturę cudownego czysczenie wtryskow, na razie jest ok, niestety jak skonczyl sie problem z odpalaniem to puscila mi maglownica )) kochane francuskie renatki, no i ta elektryka, nigdy nie wiesz kiedy i co zaniknie przy wciskaniu hamulca
Offline
Użytkownik
hej mi jak ciężko palił 1.9dti z 98 roku to miałem walnieta tylko jedną świece a przy temp. -1 ciężko miał zapalić i byłem zdziwiony bo jak odpalil to pracował równo. Wykręc po kolei i sprawdź je sam plus do akumulatora a minus na masę jak masz dobre to jeszcze sterownik od świec ci zostaje.
Offline