Renault Scenic Club

Renault Scenic Club

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-09-04 19:57:55

grab.starz

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-04
Posty: 4
Punktów :   

Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Witam!

Posiadam Renault Scenic FL z 99r. z silnikiem 1.9dTi F9Q. I mam z nim taki problem, że jak np. z nocy odpalam auto, to trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem by odpaliła. Jak już jeździ i wsiadam do niej po godzinie przerwy od jazdy itp. to pali bez problemu, ale jak np. odpalam po 4 godzinach to znów trzeba autem dłużej kręcić. Krótko o aucie: kupione z zatartym silnikiem, silnik wymieniłem na inny, przełożyłem, na diagnostyce nie byłem, wszystko ładnie pięknie chodzi - tzn. turbo, świece, rozrusznik etc. Dodam tylko, że jak mój kolega miał w Megane taki problem to była wina filtra paliwa - ja filtr wymieniłem na nowy, na dodatek dałem zawór zwrotny pomiędzy pompką paliwa a pompą wtryskową, jednak to też nie pomogło. Już do niej sił nie mam.  Proszę o pomoc i cenne wskazówki odnośnie tego problemu.

Pozdrawiam

Offline

 

#2 2010-09-06 20:38:33

luiss

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-10-16
Posty: 14
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Witam!!
Na moje oko wygląda na świece. Sprawdź dokładnie czy na pewno wszystkie świece grzeją. Druga opcja to może masz jakąś drobna nieszczelność na przewodach i paliwo się cofa. Jeżeli masz taką pompkę do odpowietrzania to może spróbuj jak auto jest zimne podpompować kilka razy i wtedy spróbować odpalić. Daj znać czy to pomogło.
Pozdro

Ostatnio edytowany przez luiss (2010-09-06 20:38:54)

Offline

 

#3 2010-09-12 20:08:52

grab.starz

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Chwile siedziałem przy tym aucie i tak: mimo, iż ręcznie podpompuję paliwo to nie ma różnicy, świece są ok. Zakupiłem tylko nowy akumulator do niej i przyznam, że jakby troszkę szybciej odpalała niż przedtem, ale to nie jest to jak porównam np. do toledo tdi

Offline

 

#4 2010-09-14 11:43:22

lewmir

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-04
Posty: 2
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Pamiętaj że sprawdzenie świec omomierzem nie daje pewności ,najlepiej ja wykręcic i sprawdzic

Offline

 

#5 2010-09-21 20:17:04

grab.starz

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Ale gdyby świece były nie tak to silnik przecież na początku pracowałby nie równo prawda? A mi silnik po odpaleniu chodzi bardzo dobrze.

Offline

 

#6 2010-11-12 12:44:29

piotrek1983

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Witam wszystkich dopiero sie zarejestrowałem . Mam ten sam problem z odpalaniem mego scenica , ale  kolega który pracuje w serwisie mówił mi ,że to jest czójnik sterowania powietrza gdy jest padnięty to sygnał idzie do komputera że silnik jest ciepły i zmniejsza dawkowanie przy rozruchem . W poniedziałek jade wymienić ten czujnik , koszt tego czyjnika to 40 pln pozdrawiam

Offline

 

#7 2010-12-27 17:56:12

marekkk

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-12-27
Posty: 1
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

Witam kolegów,

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Scenica 1.9 DTI z 2000r.

Nie grzeją mi świece żarowe,pojechałem do warsztatu,komputer pokazał padnięty stycznik świec żarowych.Kupiłem drugi stycznik  i dalej nie grzeją.

Zacząłem szukać sam i okazało się,że do stycznika nie dochodzi prąd (+) bardzo gruby przewód ale nie wiem skąd on wychodzi.

Może ktoś mi podpowie?
Pozdrawiam Marek

Offline

 

#8 2011-04-28 22:08:41

morbiddeamon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-04-28
Posty: 18
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

posiadam scenica 1,9 dt z 1997 i miałam problem z odpalaniem przy mrozach, jak jest +5 stopni tez czasem grymasi, ale jednak pali, w mrozy pomagalo 3-krotne rozgrzanie swiec, teraz odpalam go z odrobiną gazu, na serwisie facet sugeruje nieszczelnosc przewodow, i oczywisie wtryski, wlałam jej miksturę cudownego czysczenie wtryskow, na razie jest ok, niestety jak skonczyl sie problem z odpalaniem to puscila mi maglownica )) kochane francuskie renatki, no i ta elektryka, nigdy nie wiesz kiedy i co zaniknie przy wciskaniu hamulca

Offline

 

#9 2012-01-06 18:20:45

Przemozo1984

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-01-06
Posty: 14
Punktów :   

Re: Problem z odpaleniem po dłuższym posotju - 1.9 dTi

hej mi jak ciężko palił 1.9dti z 98 roku to miałem walnieta tylko jedną świece a przy temp. -1 ciężko miał zapalić i byłem zdziwiony bo jak odpalil to pracował równo. Wykręc po kolei i sprawdź je sam plus do akumulatora a minus na masę jak masz dobre to jeszcze sterownik od świec ci zostaje.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lubanskiefakty.pun.pl www.clubpenguin.pun.pl www.wsclan.pun.pl www.adm2grupa.pun.pl www.hunterspl.pun.pl